Cyber Week 2025: fókuszban a tudatos és biztonságos digitális jelenlét

A Veolia munkatársai közösen dolgoztak a digitális biztonság megerősítésén.
Cyberweek 2025

A Veolia Magyarország idén októberben először vett részt a nemzetközi Cyber Week kampányban, amely a digitális biztonság tudatosítását tűzte ki céljául. A program időzítése nem véletlen: a rendezvénysorozat egybeesett az Európai Kiberbiztonsági Hónappal (European Cybersecurity Month, ECSM) – az Európai Unió éves kampányával, amely a kiberbiztonsági tudatosság erősítésére hívja fel a figyelmet a lakosság és a szervezetek körében.

A Veolia Magyarország Kiberbiztonsági Hét címmel szervezett tematikus programsorozatot, amelynek középpontjában a munkavállalói tudatosság fejlesztése és a szervezeti ellenállóképesség növelése állt. A rendezvény arra ösztönözte a kollégákat, hogy ne csupán szabályokat tanuljanak meg, hanem felismerjék: a kiberbiztonság mindannyiunk közös felelőssége, hiszen a szolgáltatások stabilitása és a vállalat megbízhatósága szorosan összefügg a felhasználói éberséggel. 

A hét során a vállalat kiberbiztonsági szakértői tartottak előadásokat, amelyeken a résztvevők betekintést nyerhettek a kiberfenyegetések világába. Szó esett az adatvédelem fontosságáról, a mindennapi csalási technikákról, a pszichológiai befolyásolás módszereiről, valamint a mesterséges intelligencia által felvetett biztonsági kérdésekről is. Az előadás gyakorlati példákkal, valós támadási mintákkal és felismerési tanácsokkal segítette a dolgozókat abban, hogy a jövőben tudatosabban reagáljanak a gyanús helyzetekre. A széleskörű ismeretterjesztés mellett az irányítástechnikai szerepekben dolgozó munkavállalók egy célzott szakmai tréningen is részt vettek, amely során megtörtént példákkal illusztrálták a változatos kibertámadások lehetséges hatásait az OT (ipari) környezetben.

A szakmai programokat egy felsővezetői plakátkampány egészítette ki, amely vizuálisan is érzékeltette a kiberbiztonság szerepét.

A tematikus hét egyik legnépszerűbb eleme az ötnapos kódfejtő játék volt, amelyben a munkatársak minden nap egy-egy rejtélyes kódrészletet kaptak a vállalati IT/IS igazgatóság e-mail címéről. A feladványok megoldásával a játékosok egy titkos dokumentumhoz vezető jelszót állíthattak össze.

A Cyber Week során a magyar munkatársak nemzetközi kvízversenyen is megmérették tudásukat. A vetélkedő lehetőséget adott arra, hogy a résztvevők megismerkedjenek a globális Veolia csoport biztonsági standardjaival.

A Veolia Magyarország a kiberbiztonságot nem technikai kérdésként kezeli, hanem a mindennapi működés szerves részeként. A NIS2 európai uniós irányelv szellemében kiemelt figyelmet fordít arra, hogy minden munkatárs tisztában legyen saját szerepével a digitális térben. Az adatkezeléstől a jelszavak használatán át az ipari rendszerek védelméig a tudatos felhasználói magatartás jelenti az első védelmi vonalat.