Az eseményen a Veolia Energia Magyarország kiemelt támogatóként vett részt, vállalatunkat Fernezelyi Ferenc kereskedelmi és marketing igazgatónk képviselte, beszéddel köszöntve a díjazottakat és a résztvevőket.
A Veolia számára kiemelt cél az ökológiai átalakulás folyamatának elősegítése. Tevékenységünk során törekszünk arra, hogy a természeti erőforrások tudatos hasznosításával egy fenntarthatóbb jövőt biztosítsunk a jövő generációinak számára. Az erőforrások iránti növekvő szükséglet kielégítését igyekszünk összhangba hozni azokkal a hosszútávú fenntarthatósági szempontokkal, amelyek biztosítják a jövőben is biztonságosan és megfelelően működő energia-, víz- és szolgáltatásokat a lehető legkisebb környezetre gyakorolt hatások mellett.
Ezen erőfeszítések részeként elkötelezettek vagyunk a természeti erőforrásokkal való gazdálkodás hatékonyságának folyamatos javítása, valamint a jövő kihívásaira adott új, innovatív megoldások kidolgozása mellett. Vállalatcsoportunk hosszú ideje törekszik arra is, hogy a fenntartható jövő megteremtésének kulcsüzeneteit egy minél szélesebb közönséghez eljuttassa.
Ennek jegyében támogattuk idén a FotoKozma Fesztivált és annak Nature Future pályázatát.
A FotoKozma Fesztivál megnyitójára szeptember 5-én, Csákváron került sor. A nemzetközi kültéri fotófesztivált évente rendezik meg a Vértes környékén azzal a céllal, hogy bemutassák az ember és a természet kapcsolatát. Az idei közel 20, Csákváron és környékén megvalósuló kiállítás egyike a Nature Future pályázatból készült, amelynek legkiemelkedőbbnek ítélt műveit a fesztivál megnyitóján díjazták.
A Nature Future pályázati felhívása arra kérte az alkotókat, hogy mutassák be a természet és a jövő kapcsolatát, legyen szó az emberi cselekvés által okozott károkról, fenntartható megoldásokról, vagy a természet még érintetlen területeiről. A versenyre haladó amatőr és hivatásos fotósok is jelentkezhettek, a kész pályamunkákat pedig neves szakmai zsűri bírálta.
A DÍJAZOTTAK
Az Our Nature kategóriában az „Év fotója” díjat Mehdi Mohebi Pour iráni fotós kapta, a madarak szomorú pusztulását bemutató képéért.
A Nature kategóriában Tom Shlesinger izraeli fotós vihette haza a legjobbnak járó díjat, az atlanti-óceáni szirti fűrészes sügér sorsának bemutatására készült képéért.
Az Our footprints kategóriának díját Alex Pansier holland fotós kapta az emberi szennyezés állatvilágra gyakorolt hatásait bemutató fotójáért.
A Solutions kategória nyertese Maurizio di Pietro olasz fotós lett, aki a rovarok élelmiszerként való használatát mutatta be.
A megnyitóbeszédet a FotoKozma fővédnöke, Dr. Áder János mondta, vállalatunkat pedig az eseményen kereskedelmi és marketing igazgatónk, Fernezelyi Ferenc képviselte, köszöntve a résztvevőket és a vendégeket.
Áder János beszédében Munkácsy Márton világhírű fotóművész gondolataihoz nyúlt vissza, aki a fotográfia művészetét olyan szintre emelte, amely túlmutat a puszta képkészítésen. Az egykori művész szerint ugyanis a jó fotós másként látja a világot, és képes meglátni azt, ami mellett a közömbös emberek elmennek. Áder János beszédében hangsúlyozza, hogy a mai modern technológiával is ugyanolyan kihívás jó képet készíteni, mint régen, hiszen ez művészet, amely szakértelmet és tehetséget igényel – a kiállított képek pedig pontosan ezeket mutatják meg számunkra. Kiemelte továbbá azt is, hogy a fotók célja az, hogy felnyissák az emberek szemét, elgondolkodtassanak, és rámutassanak arra, hogy az emberiség felelősséggel tartozik a környezetéért.
„A Veolia Energia Magyarország számára fontos küldetés a környezet és a klíma védelme, így a kiállítás témaköre nagyon közel áll hozzánk. Vállalatunk már 170 éve aktív és azok a területek, amiket a kiállítás fotói feldolgoztak – legyen az a vízgazdálkodás, a szennyvízkezelés, a hulladékgazdálkodás, vagy az energetika és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése – mind-mind összecsengenek a tevékenységünkkel. A céljaink ugyanazok, azt szeretnénk elérni, hogy minél több emberhez jussanak el a környezetünk védelmének üzenetei, minél több embert késztessünk cselekvésre. Mi ugyan nem tudunk segíteni szép fotókkal, de támogatásunkkal mindig szívesen veszünk részt ilyen eseményeken” – emelte ki beszédében Fernezelyi Ferenc, a Veolia Energia Magyarország Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója.
A Nature Future pályázat támogatása révén vállalatunknak lehetősége nyílt arra, hogy a szélesebb közönség figyelmét felhívjuk az ökológiai tudatosság fontosságára. A kezdeményezés rávilágít arra, hogy a fenntartható megoldások alkalmazása nélkül milyen károkat szenvedhet a környezet és arra, hogy az innováció, a fejlődés és a közös összefogás elengedhetetlenek ahhoz, hogy megelőzzük a jövőbeni környezeti károkat.
Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy támogathatjuk a Fotokozma Fesztivált, illetve, hogy olyan művészek munkáinak népszerűsítéséhez járulhatunk hozzá, akik nagy hangsúlyt helyeznek a természeti értékek bemutatására.