Magas minőségű szolgáltatások és innovatív megoldások

A Syndicat des Eaux d’Ile-de-France (SEDIF) a Párizsi Régió vízügyi hatósága és egyben Franciaország legnagyobb ilyen típusú intézménye, amely az európai hatóságok rangsorában is előkelő helyet foglal el. 2011-ben a SEDIF ismét bizalmat szavazott a Veoliának, amikor további 12 évre a társaságra bízta közszolgáltatásának kezelését egy olyan új szerződés keretében, amely az innovációt helyezi a középpontba.

KULCSFONTOSSÁGÚ SZERZŐDÉS A VEOLIA SZÁMÁRA

Mintegy 250 millió köbméter víz jut el évente 8 800 km-nyi csővezetékeken keresztül több mint 4,4 millió lakoshoz a Párizsi Régió 149 településén. A rendelkezésre álló vízi erőforrások, vagyis a folyók vízének minősége összetetté teszi a szolgáltatást, hiszen a vizet rendkívül bonyolult kezelési eljárásoknak kell alávetni.

 

MAGAS MINŐSÉG MŰSZAKI, SZOCIÁLIS ÉS KÖRNYEZETI SZINTEN

A ServO elnevezésű, egyedülálló irányító központ feladata a termelés optimalizálása, a hálózat karbantartása, a sürgős beavatkozások, az ügyfeleknek adott válaszok és a kockázatok kezelése.
Az energiafogyasztás területén tett jelentős erőfeszítések, a kibocsátások kezelése és egy nagyratörő erdősítési program megvalósítása széndioxid-semleges szolgáltatást eredményezett, a vízszolgáltatás területén a világon először.
Az élelmiszeripari termékek mintájára a vízre is bevezetett nyomon követhetőség lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy folyamatosan ellenőrizhessék a víz egészségügyi minőségét.
A Téléo elnevezésű 3. generációs távleolvasó rendszer teljes bevezetésére 2015-ben kerül sor, de a technológia már jelenleg is az előfizetők fele számára biztosítja fogyasztásuk pontos nyomon követését és megkönnyíti a szivárgások felderítését.
Az ügyfélszolgálat minősége a különböző kategóriájú felhasználóknak kialakított szolgáltatások és az elmélyített ügyfél-konzultációk bevezetésének köszönhetően szintén javult.

 

„VÍZ MINDENKINEK”: szociális kezdeményezés a vízhez való hozzáférés megkönnyítésére

A Veolia olyan átfogó program bevezetését javasolta a SEDIF felé, amely minden lakos számára elérhető, függetlenül attól, hogy a vízszolgáltatás előfizetője-e vagy sem. A program gyorssegélyeket irányoz elő a számlák és a vízszolgáltatáshoz kapcsolódó költségek kifizetéséhez, a nehéz helyzetben élők (lakásfoglalók, lakás-rehabilitációs programban résztvevők, erősen leromlott állapotú ingatlanok lakói) megsegítését célzó megoldásokat vezet be, valamint a helyi szervezetekkel közösen megelőző kampányokat szervez a helyes fogyasztási szokásokról és a költségek kézbentartásáról.
A Veolia vízértékesítési bevételének 1 százalékát a SEDIF által lefedett terület lakosainak szóló kezdeményezésekre fordítja minden évben. A szerződés teljes időtartamára vetítve ez mintegy 25 millió eurót jelent. 

  

Legfontosabb számadatok

  •  560 319 előfizetővel rendelkezik az első vízszolgáltató, amelynek Ügyfélszolgálati Központja elnyerte a francia AFNOR minősítő szervezet „NF Service” díját
  •  2013-ban 5 838 család részesült gyorssegélyben
  • 2013-ban 1,91 millió € támogatás folyósítása a kezdeményezések megvalósítására

 

Előnyök az ügyfél számára

  • Magas minőségű szolgáltatás biztosítása a teljes lakosság számára
  • Szociális innováció
     

Megoldások

  • Vízkezelés: termelés, üzemeltetés és karbantartás
  • Vízszállítás: ellátás, üzemeltetés és karbantartás
  • Ügyfélkapcsolatok: több csatornás kezelés, ügyfél fiókok kezelése, mérés
  • Adatkezelés és intelligens szolgáltatások: valós idejű infrastruktúra ellenőrzés, munkaütemezés, dinamikus eszközkezelés, távoli mérőleolvasás, szivárgási riasztások
  • Emberi erőforrások és irányítás: személyzeti irányítás, szakképzés
  • Tudatosság növelése: program a vízhez való hozzáférés biztosítására, szociális árszabás, segítségnyújtás, párbeszéd folytatása az érdekelt felekkel, vízfogyasztás kézben tartását célzó kampányok